Produktplacering/Felplacerade produkter

Nu är i alla fall även begreppet unbranding fött. I MTV:s dokusåpa "Jersey Shore" festar, slåss och super ett gäng trashiga ungdomar tillsammans. Den mest uppmärksammade och jobbigaste deltagaren Nicole "Snooki" Polizzi har ständigt setts flänga runt med en halvbillig Coach-väska på armen. Men i säsong två blev det plötsligt finare grejer som gällde - nämligen Gucci. Enligt New York Observer så är det inte Gucci som har skickat väskan, utan Coach som är trötta på att förknippas med Snooki.
Härmed är unbranding fött. "Konkurrenter sänder varandras varor till icke önskvärda vandrande reklampelare”, skrev Niklas Wahllöf i gårdagens DN. Det här tycker jag är en rolig, om än smått oroande, utveckling av produktplaceringen. Det är i vilket fall genialiskt!
Kommentarer
Postat av: Anonym
klockrent vännen min! lite som att säga till en kompis innan fetsen där man vill verka snyggast att något sitter snyggt fast än hon egentligen ser tjock ut... baktankar är underskattde!
Postat av: Anonym
vidrig brud btw
Trackback